Bílkovina, která je prospěšná pro náš organismus

0
15

Rostlinné proteiny jsou velmi vyhledávaným produktem nejen lidmi, kteří nejedí maso, ale i těmi, kteří dbají na zdravý životní styl. Mezi jednu takovou plnohodnotnou surovinu patří hrachový protein. V podstatě se jedná o bílkovinu, která je extrahovaná ze zralého hrášku. Vzhledem k tomu, že patří mezi luštěniny, tak je to velmi přínosný výrobek pro naše zdraví. Používá se především jako doplněk stravy a představuje tak alternativu k bílkovinám, které se získávají ze živočišných zdrojů. Ovšem na své si přijdou i jedinci, kteří trpí z nějakých důvodů alergií na lepek, nebo jsou přecitlivělí na mléčnou či vaječnou bílkovinu. 

Protein, který udržuje naše cévy

Hrachový protein má poměrně dost vysoký obsah argininu. To je aminokyselina, která se stará o naše cévy. Tím se to ale odrazí v rovnoměrném udržení krevního tlaku. Při delším používání je také zcela možné, že lidé, kteří mají vysoký tlak, tak ho takovou konzumací sníží, což je daleko lepší, než užívat chemickou léčbu. To samé ale platí i pro hladinu cukru v krvi. Ačkoliv si mnozí myslí, že když hrachový protein přidají do jídla, tak že to snad ovlivní jeho chuť a budou z něj cítit luštěninu, tak to není pravda. Díky tomu si mohou dopřát tento produkt i cukrovkáři. 

Redukce hmotnosti a protein

V dnešní době je již dokázáno, že strava s vyšším obsahem bílkovin pomáhá v prevenci a léčbě při nadváze nebo obezitě. Tento vyšší příjem bílkovin snižuje poté větší chuť k jídlu a tak nevede k přejídání. Hrachový protein je v tomto případě ideální surovinou na vaření, zahušťování omáček, polévek nebo se dá použít místo mouky na výrobu třeba zeleninových placek atd. Možností je hodně a fantazii se meze v kuchyni nikdy nekladou. Důležité je, že lze použít zdravější verzi, než bude klasická mouka. Můžeme si tak dostatečně obohatit naši stravu o kvalitní rostlinnou bílkovinu, která je velmi prospěšná pro tělo a přínosná pro naše zdraví.