Kdy je třeba si čistit zuby?

0
486

Zuby si třeba čistit způsobem, který je šetrný k zubům i dásním.

“Nesprávnou technikou čištění dochází k poškozování a odhalování zubních krčků. Zubní sklovinu může poškozovat i přehnaně velký tlak při čištění zubů, “vysvětluje zubařka.

Podle odborníků třeba zubní kartáček přiložit na rozhraní dásně a vnější plochu zubu pod úhlem 45 stupňů, jemně ní Vibrovat, aby vlákna pronikly do dásňového žlabu, a setřít povlak směrem od dásně ke korunce zubu. Stejně je třeba postupovat i na vnitřní ploše zubů. Vnitřní plochy předních dolních i horních zubů by se měly čistit přiložením kartáčku kolmo tak, aby se hlavice kartáčku dotýkala vnitřní strany zubů, a jemným pohybem směrem od dásně k zubu. Žvýkací plochy židlí se čistí pohybem vpřed a vzad s vodorovně přiloženou kartáčkem.

více v článku...

  Tip na letní snídani

Zubní kartáček pro ženy

Při čištění mezizubních prostor by měla špička mezizubního kartáčku sledovat povrch dásně. Následně třeba jemně zatlačit, dát kartáček do vodorovné polohy a posunout přes celý mezizubní prostor na druhou stranu. Po opatrném vytažení třeba kartáček opláchnout.

Už malým dětem je třeba vštěpovat správnou techniku ​​čištění zubů. “Zdravá ústní dutina není jen estetickou záležitostí, ale může ovlivnit i na naše celkové zdraví. Ovlivňuje totiž i onemocnění kardiovaskulárního systému, onkologická onemocnění, cukrovku nebo i chronické obstrukční onemocnění plic či astma, “upozorňuje zubař.

Návštěva zubního lékaře

Jedním ze základních pravidel v péči o zuby je pravidelná návštěva zubního lékaře a hygiena dutiny ústní. Zuby a dásně je nezbytné čistit pravidelně a netřeba zapomínat ani na jazyk. Zuby se mají čistit vždy před spaním a ještě alespoň jednou během dne, nejlépe až 30 minut po konzumaci jídla. Tehdy už zuby nejsou citlivé na mechanické působení kartáčky v důsledku sníženého pH v ústech po jídle. Fluoridy v zubních pastách a gelech zvyšují odolnost skloviny proti kyselinám a hrají tak důležitou roli v ochraně před zubním kazem. Důležitá je také výživa. Mezi vhodné potraviny pro zdraví zubů patří zelenina, ovoce, ryby, játra, mléko, tvaroh, sýry, vejce, celozrnné výrobky či ořechy. Nevhodné jsou sladké a bublinkové nápoje, ovocné džusy, cukrovinky a sladké pečivo.

  Džus, cola a rakovina? Zvedáme varovný prst

Redakce doporučuje