Citroën pokořil rekord!

0
358

Dosud historicky největší celosvětový sraz příznivců a sběratele automobilů značky Citroën totiž přilákal přibližně 60 tisíc fanoušků.
Během tří víkendových dnů od 19. do 21.července vyvrcholily oslavy stoletého výroby automobilů značky Citroën nejvýznamnější akcí, plánovanou již od poloviny roku 2015. Konala se pod názvem Le Rassemblement du Siècle, tedy “Setkání století”. Obrovská účast veteránistov i diváky potvrdila, že fanoušci značky Citroën patří k těm nejvěrnějším.

Le Rassemblement du Siècle

Jejím hlavním organizátorem bylo sdružení Amicale Citroën & DS France, které spolupracovalo s asociací Aventure Peugeot Citroën DS, samozřejmě s aktivní podporou společnosti Automobiles Citroën, patřící do koncernu PSA. Na setkání se osobně zúčastnila generální ředitelka značky Citroën Linda Jacksonová.

Citroën Internationale

Jen pro zajímavost – na organizaci se podílela i mezinárodní asociace sběratele Citroen Amicale Citroën Internationale, sdružující téměř tisícovku klubů z celého světa a přes 70 tisíc sběratele. I proto “Setkání století” přilákalo příznivců značky nejen z Francie, resp. z Evropy, ale doslova z celého světa.

  Před šedesáti lety vizionáři automobilového průmyslu slibovali extravagantní budoucnost. Ta se však zpravidla nekonala.

Konalo se v lokalitě La Ferté-vídáme, což je malé městečko v departementu Eure-et-Loir. Volba něj nepadla náhodně – jde o místo, neodmyslitelně spojené s historií Citroënu, který se zde v roce 1938 rozhodl umístit své zkušební a vývojové centrum. Právě zde se začaly rodit nejlegendárnějším modely, včetně slavné “kachny”, tedy Citroënu 2CV a dodnes je nedaleko odtud testovací centrum koncernu PSA.

Toto mezinárodní setkání podle předběžných odhadů navštívilo přibližně 60 tisíc lidí, kteří si v průběhu tří dnů mohli podívat přes 4 200 vystavených Citroen. To je, alespoň podle dostupných pramenů, světový rekord. Ještě nikdy se dosud nesetkalo tolik historických automobilů jedné značky ve stejnou dobu na jednom místě. A nejen jejich.

Vedle legendárních modelech, ke kterým patří kromě Citroënu 2 CV i Type H, Traction Avant, Mehari, DS, CX se ukázalo i několik unikátů. Obrovskou pozornost budil například model SM, který se vyráběl mezi lety 1970 až 1975. Již v té době měl pod kapotou silné 6-válce o objemu 2,7, respektive 3 litry. Ale varianta s osmiválcem od Maserati existuje pouze jeden – a ten v La Ferté-vídáme nechyběl.

  Babel Bike

Stejně nechyběly ani desítky extravagantních vozidel Méhari, které proslavila filmová série o četnících ze Saint-Tropez, slavné “Fantomasova” Citroëny DS, ale ještě větším zážitkem byla možnost vidět zaparkovaných u sebe hned několik unikátních automobilů s označením Type A, které se vyráběly mezi lety 1919 až 1921. Ty stály u zrodu značky as produkcí sto aut denně se svého času staly vlastně historicky vůbec prvním masově vyráběným modelem.

Historie Citroënu

Návštěvníci si mohli prohlédnout i desítky dalších historických vozidel, ale i současných automobilových studií a konceptů, navštívit koncerty a vedle nich shlédnout i filmy o historii Citroënu – a co bylo ještě zajímavější – i stovky historických reklam – od plakátů a inzerátů, až po televizní šoty , dokonce z poloviny minulého století.