Zpětné odkazy

0
93

Celá off-page optimalizace je o tom, jak získávat co nejrelevantnější a nejkvalitnější odkazy pro vaše stránky. V zásadě se dají všechny techniky rozdělit do dvou velkých skupin: placené a neplacené, přičemž placené neznamená pouze penězi, ale třeba vloženým časem nebo platba odkazem (při výměně zpětných odkazů platíte odkazem ze svých stránek za jiný odkaz).

Registrace do katalogů

Na začátku vaší linkové kampaně by měla být registrace do katalogů. Při registraci obměňujte titulek odkazu (tedy anchor text) tak, aby obsahoval klíčová slova podle možnosti v jiných tvarech a s jinými doplňujícími slovy.

Link exchange – výměna odkazů

Jednou z možností, jak získávat zpětné odkazy, je výměna odkazů. Jde o dohodu mezi dvěma stránkami, že umístí odkazy na své stránky směřující na stránky toho druhého. Tato taktika někdy fungovala neuvěřitelně. Dnes se již více méně hodí pouze na úvodní budování odkazového potenciálu. Je velmi důležité, abyste vyměňovaly odkazy pouze s relevantními stránkami.

Nákup odkazů

SEO expert přesně vyhodnotí, které odkazy jsou pro Váš web tématicky vhodné a nákupem zpětných odkazů zvýší ranking vašeho webu. Některá klíčová slova je skoro nemožné bez placení sehnat.

Linkbaiting

Linkbait je technika, kdy se snažíte o vytvoření takové služby nebo vypustíte takovou informaci, která zaujme webmastery natolik, že se rozhodnou odkazovat na vaši stránku.

Social Bookmarking

Social bookmarking zahrnuje několik různých služeb. Jde o služby, kde si lidé navzájem doporučují zajímavé články / odkazy. Tyto služby mají sice jen krátkodobý efekt na umístění ve vyhledávačích, avšak mohou dobře propagovat stránky mezi webmastery, kteří pak na vaši stránku mohou umístit odkaz, jehož význam bude už mnohem větší.

  The Ideal Length of Everything Online, Backed by Research

PR články

Nejpopulárnější metoda na získávání zpětných odkazů pro potřeby SEO je i psaní a publikace PR článků. V našich končinách v poslední době vyrostlo velmi mnoho webů, které právě takovou aktivitu umožňují.

Zpětný odkaz z textu na kvalitním webu je asi to nejlepší, co vrámci link buildingu můžete udělat. Na druhou stranu je to asi i nejtěžší metoda. V poslední době se u nás rozšířily webové projekty, které umísťování PR článků umožňují zcela zdarma. Jednoduše si napíšete krátký text, vložíte do něj zpětný odkaz a umístěte ho na takovém webu. Otázka ale zní, má taková forma linkbuildingu význam?

Hned na začátku je třeba vyselektovat ty lepší stránky. Weby s nulovým Srank, které vznikly včera asi velký význam nebudou mít. Rovněž nebude nejvhodnější umisťovat články na weby, které zveřejňují opravdu vše bez ohledu na formát, množství či počet odkazů.

Jako pomůcku přikládáme pár webů, které PR články zveřejňují:

Slovenské

www.stojizazmienku.sk
www.seoclanky.sk
www.eclanky.sk
www.reklamneclanky.sk

České

www.volneclanky.cz
www.prclanky.cz
www.stojizazminku.cz
www.promo-clanky.cz
www.pr-clanky.com
www.profi-pr.cz
www.welery.cz
www.prclanek.cz
www.clankyzdarma.cz
www.seoclanky.cz
www.seo-clanky.cz
www.gax.cz
www.kvalitni-pr-clanky.cz
www.pr-clanky.cz